Saturday, May 19, 2012

အရွင္ဥကၠ႒

ဗိုလ္ခ်ဳပ္အိမ္သို႔ ဆြမ္းစားၾကြခဲ႔ေသာ သွ်င္ဥကၠ႒ ျဖစ္ေထြ

(အရွင္ဥကၠ႒ႏွင့္ လူေသလူျဖစ္)


အက်ိဳးသည္ အေၾကာင္းက ျဖစ္ေပၚလာရ၏ ။ မည္သည္႔ အမႈကိစၥ ၊ မည္သည္႔ အရာဝတၳဳမ်ိဳးမဆို အေၾကာင္းမရွိဘဲ ျဖစ္ေပၚမလာႏိုင္ ။

ဤသည္မွာ နိယာမ တရားျဖစ္ေပ၏ ။ ထုိနိယာမ တရားတိုင္းပင္ ကၽြန္ေတာ္ တို႔သည္ ေတာင္တြင္းဆရာေတာ္ သွ်င္ဥကၠ႒၏ အျဖစ္ကို ဆင္ျခင္ၾကည္႔မိ၏ ။ ဆရာေတာ္သည္ “ လူေသလူျဖစ္ ” စာအုပ္ကိုေရးခဲ႔၏ ။ ဤသို႔လူေသ လူျဖစ္ စာအုပ္ကိုေရးျခင္းသည္အေၾကာင္းတရားပင္ ျဖစ္ေလ၏ ။ဤအေၾကာင္းတရားေၾကာင္႔ပင္ ဆရာေတာ္မွာ အက်ဥ္းေထာင္တြင္လည္း ေက်ာင္းအမွတ္ျဖင္႔ သီတင္း သံုးခဲ႔ရေလၿပီ ။ တရား႐ံုးမွ ပင႔္ဘိတ္ျခင္းမ်ားကိုလည္း ခံခဲ႔ရေလၿပီ ။ ၿပီးေတာ႔ ဟိုမွသည္မွ ဂ ယက္လႈိင္းထ , သလို ပကာသနိယကံျဖင္႔ ခ်ီးေျမွာက္ၾကျခင္းကိုလည္း ခံခဲ႔ရေလၿပီ ။


ကန္ေတာ႔ဆြမ္းႏွင္႔ ခဲမိုး

ထို႔အျပင္ ယခုတိုင္လည္း အခ်ိဳ႕ေဒသမ်ားက ဆရာေတာ္ၾကြလာမည္ဆိုလွ်င္ အင္တိုက္အားတိုက္ ႀကိဳတင္၍ ကန္ေတာ႔ဆြမ္းေလာင္းၾကသည္။ ဆရာေတာ္၏ တရားပြဲမ်ားကိုလည္း အခ်ိဳ႕ေဒသမွ အရွင္သူျမတ္တို႔က ႀကီးစြာေသာ ေမတၱာအာႏုေဘာ္တို႔ျဖင္႔ ခဲမိုးၿဖိဳင္းၿဖိဳင္းသြန္းၾကသည္။ ဤသည္ တို႔မွာ လူေသလူျဖစ္၏ အက်ိဳးတရားမ်ားေပတည္း။

ေရးရသည္႔ အေၾကာင္းရင္း

အမွန္ေတာ႔ ဆရာေတာ္ သွ်င္ဥကၠ႒အေနႏွင္႔ အဘယ္႔ေၾကာင္႔ “ လူေသလူျဖစ္ ” စာအုပ္ကို ေရးရသည္ ဆိုသည္႔အေၾကာင္းရင္း တခုရွိရေပဦးမည္။ ဤသို႔ အေၾကာင္းရင္း တခုရွိ၍သာလွ်င္ ဆရာေတာ္သည္ လူေသလူျဖစ္ စာအုပ္ကို ေရးခဲ႔ျခင္းျဖစ္ရမည္ မဟုတ္ ပါေလာ။ ထိုအေၾကာင္းရင္း တခုရွိရဦးမည္ ဆိုသည္ကို မူလက သတိမမူမိခဲ႔ၾက ။ ထည္႔သြင္း၍လည္းမစဥ္းစားမိခဲ႔ၾက ။ဤလိုႏွင္႔သာ ကၽြန္ေတာ္တို႔သည္ လူေသလူျဖစ္ လႈပ္ရွားမႈ ျပႆနာထဲတြင္ သူလိုကိုယ္လိုပင္ေရာ၍ ပါေနခဲ႔ၾကရေလသည္ ။

ကၽြန္ေတာ္သည္ ဆရာႀကီးဒဂုန္ဦးလွေဖႏွင္႔လည္း ပုဂိၢဳလ္အရ ဆရာတပည္႔လို ရင္းႏွီးေနသည္လည္း တေၾကာင္း။ ၿပီးေတာ႔ ဆရာေတာ္ ၾကြလာသည္ဟု ၾကားရသည္လည္း တေၾကာင္းေၾကာင္႔ တညေနဖက္တြင္ ေရာက္သြားခဲ႔ေလသည္။ ထိုအခ်ိန္၌ ဆရာေတာ္သည္ အသားျဖဴျဖဴ ခပ္ဝဝႏွင္႔ ေကာ္ကိုင္းမ်က္မွန္ တပ္ထားေသာ သတ္လတ္ပိုင္း ေက်ာ္ေက်ာ္ေလာက္ရွိ လူတေယာက္အား “ လူေသလူျဖစ္ ” အေၾကာင္းရပ္မ်ားႏွင္႔ ပတ္သက္၍ ရွင္းလင္း မိန္႔ၾကားလ်က္ ရွိေန၏ ။ ထို႔ေၾကာင္႔ ကၽြန္ေတာ္လည္း တိတ္ဆိတ္ ျငိမ္သက္စြာ နားေထာင္ေနမိသည္ ။

ဆရာေတာ္သည္ အေထာက္အထား အခ်က္အလက္မ်ားခိုင္လံုေလာက္စြာျဖင္႔ အေတာ္ၾကာေအာင္ ရွင္းလင္းမိန္႔ၾကားၿပီးေနာက္ “ အင္း …. ဒီလူေသ - လူျဖစ္စာအုပ္ကို ဘာ႔ေၾကာင္႔ ေရးရတယ္ဆိုတဲ႔ ရာဇဝင္ကို ေျပာျပရင္ မင္းတို႔ ေတာ္ေတာ္စိတ္ဝင္စား ၾကလိမ္႔မယ္ထင္တယ္ ” ဟု မိန္႔ေတာ္မူလိုက္၏ ။

ထို႔ေၾကာင္႔ ကၽြန္ေတာ္က “ မွန္ပါ- အမိန္႔ရွိပါအံုးဘုရား ” ဟု ေလွ်ာက္လိုက္ရာ၊ ဆရာေတာ္က ေအာက္ပါ ေနာက္ေၾကာင္း ရာဇဝင္ကေလးကို မိန္႔ၾကားေတာ္ မူလိုက္ပါေတာ႔သည္ ။


ဆြမ္းစားရင္း

ဆရာေတာ္သည္ ၁၉၄၇ - ခုႏွစ္ ဂၽြန္လ ထဲေလာက္က ရန္ကုန္သို႔ ေရာက္ေနကာဗဟန္းဖက္မွ ျပႆဒ္ေက်ာင္းတြင္ ေခတၱ သီတင္းသံုး၍ ေနခဲ႔၏ ။ ထိုအခ်ိန္တြင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔၏အမ်ိဳးသား ေခါင္းေဆာင္ႀကီး ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းက ဆရာေတာ္အား တာဝါလိန္းလမ္းရွိ သူ၏ ေနအိမ္သို႔ပင္႔၍ ဆြမ္းေကၽြးခဲ႔ေလသည္။ ဆရာေတာ္ ဆြမ္းဖုန္း ေပးၿပီးေနာက္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႏွင္႔ အလႅာပ သလႅာပ စကားမ်ား ႏွီးေႏွာၾကေလသည္ ။

ဗိုလ္ခ်ဳပ္၏ ရဲေသြးရဲမာန္

ဤသို႔ႏွီးေႏွာၾကရာတြင္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္က ဆစ္လူမ်ိဳးဟု ေခၚေသာ ပန္ခ်ာပီ လူမ်ိဳးမ်ားမွာ တိုက္ပြဲ၌ က်ည္ဆံေနာက္ေက်ာက မွန္ၿပီးေသရလွ်င္၊ ငရဲသို႔လားသည္။ ေရွ႕တည္႔တည္႔မွ ရင္ညႊန္႔ကို မွန္ၿပီးေသရမွ နတ္ျပည္သို႔ ေရာက္သည္ဟု အယူရွိၾကေၾကာင္း။ ဂ်ပန္လူမ်ိဳးမ်ားမွာလည္း ထိုနည္းအတိုင္းပင္ တိုက္ပြဲ၌ က်ဆံုးလွ်င္ အေသျမတ္သည္ ။ နတ္ျပည္သို႔ ေရာက္သည္ဟုအယူရွိ ၾကေၾကာင္း ၊ ထို႔ေၾကာင္႔ တိုက္ရဲ ေသရဲ ၾကေၾကာင္း ဤသို႔ ယံုၾကည္ေအာင္ အယူ ရွိေအာင္လည္း ယင္းတို႔၏ စာေပမ်ား အဘိဓမၼာမ်ားက အေၾကာင္း ယုတိၱ ခိုင္ခိုင္လံုလံုႏွင္႔ ေရးသားၿပီး ရဲစိတ္ ရဲမာန္မ်ား သြင္းေပးထားၾကေၾကာင္း ေလွ်ာက္ထားေလ၏။

တမ်ိဳးသားလံုးတြက္

ၿပီးေနာက္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းက အလားတူပင္ ဗမာတပ္မေတာ္သားမ်ားႏွင္႔ ဗမာတမ်ိဳးသားလံုး အတြက္လည္း မိမိတို႔ တိုင္းျပည္ႏွင္႔ လူမ်ိဳးအေတြက္ တိုက္ပြဲဝင္ၾကသည္႔ အခါတြင္ တိုက္ရဲ ေသရဲ အသက္စြန႔္ရဲေအာင္ မေၾကာက္တရားသြင္းေပးသည္႔ စာေပႏွင္႔ အဘိဓမၼာမ်ားအထူးပင္ လိုအပ္ေနေၾကာင္း ၊

ထို႔ေၾကာင္႔ ထိုစာေပမ်ိဳး အဘိဓမၼာမ်ိဳးကို ဆရာေတာ္ အေနႏွင္႔ ေရးသားျပဳစုေပးနိုင္မည္ဆိုလွ်င္ အလြန္တန္ဘိုး ရွိမည္ ျဖစ္ေၾကာင္းဆက္လက္ ေလွ်ာက္ထားသည္ဟု ဆိုပါသည္။

လူေသလူျဖစ ္ရြက္ျပ

ထိုအခါတြင္ ဆရာေတာ္က ႐ုတ္တရက္ျပန္၍ “ လူေသ လူျဖစ္ - လူျဖစ္ လူေသ - တိုက္ ၾက ေဟ ” ဟု ရြတ္ဆို ျပလိုက္ရာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္က အေတာ္ သေဘာက်၍ သြားေလသည္။ ဆရာေတာ္ကလည္း ဆက္လက္၍ လူေသလွ်င္ လူျပန္ျဖစ္ႏိုင္သည္႔ အေၾကာင္းကို “ ဥပါဒါနပစၥယဘေဝါ ” ဆိုသည္႔ အပိုဒ္ျဖင္႔ ဥပါဒါန္ေၾကာင္႔ ဘဝ ျဖစ္ရပံုမ်ားကို အက်ယ္တဝင္႔ ရွင္းျပရာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္က မ်ားစြာႏွစ္သက္ လိုလားသြားသျဖင္႔ ဆရာေတာ္အား ရန္ကုန္တြင္ ဝါဆို၍ ထိုသေဘာတရားကို က်မ္းတေစာင္အျဖစ္ အၿပီးေရးေပးပါရန္ ေလွ်ာက္ထားေတာ႔၏ ။ သို႔ေသာ္ ဆရာေတာ္ကမူ ရန္ကုန္မွာေတာ႔ ဝါမဆိုလိုေၾကာင္း ၊ ေတာင္တြင္းသို႔သာ ျပန္၍ ဝါဆိုကာ က်မ္းကို တဝါတြင္းႏွင္႔ အၿပီးေရးေပးမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ျပန္လည္ မိန္႔ၾကားခဲ႔ေလ၏ ။

ေရးဆဲတြင္

ၿပီးေနာက္ ဆရာေတာ္လည္း ဂၽြန္လကုန္ေလာက္တြင္ ေတာင္တြင္းသို႔ ဝါဆိုမွီ ျပန္ၾကြသြားခဲ႔သည္။ ေတာင္တြင္းသို႔ ျပန္ေရာက္သည္႔ အခ်ိန္မွ စ၍လည္း ဆရာေတာ္သည္႔ ဗိုလ္ခ်ဳပ္အလိုရွိေနေသာ “လူေသ လူျဖစ္” က်မ္းကို စတင္ေရးသားေလေတာ႔သည္။ သို႔ေသာ္ ေျမွာ္လင္႔ သလိုကားမျဖစ္ခဲ႔ ၊ မေျမွာ္လင္႔ သလိုသာ ျဖစ္ခဲ႔ရေလသည္ ။ အေၾကာင္းကေတာ႔ ဂ်ဴလိုင္လ ( ၁၉ ) ရက္ ေန႔သို႔ေ၇ာက္ေသာ အခါ၌ မသမာသူတို႔က ဗိုလ္႔ခ်ဳပ္တို႔အား လုပ္ႀကံလိုက္ၾက ေသာေၾကာင္႔ ေပတည္း ။

ႏွစ္ေပါင္းၾကာေလမွ

ထို႔ေၾကာင္႔ ဆရာေတာ္မွာ မ်ားစြာ စိတ္ထိခိုက္ သြားခဲ႔၏ ။ ႏိုင္ငံ၏ ေနာင္ေရး အတြက္ေတြး၍ ရင္မေအး ႏိုင္ေအာင္ျဖစ္သြားခဲ႔၏ ။ ေရးလက္စျဖစ္ေနေသာ လူေသလူျဖစ္ က်မ္းကိုပင္ ဆက္လက္ ေရးလိုစိတ္မရွိေတာ႔၊ ဆရာေတာ္၏ လက္သည္ အင္အားမ်ား ကုန္ခမ္းသြားသလို ျဖစ္ခဲ႔ရေလသည္။ ကေလာင္ကိုပင္ ဆက္လက္ မႏွင္နိုင္ေတာ႔။ ေနာက္မွ တေျဖးေျဖးတရားႏွင္႔ ေျဖကာျပန္ဆက္ခဲ႔ရသည္။ ထို႕ေၾကာင္႔ မူလက တဝါတြင္းႏွင္႔ အျပီးေရးမည္ဟုခဲ၍ ထားခဲ႔ေသာ လူေသလူျဖစ္က်မ္းသည္ ၁၉၅၀- ျပည္႔ႏွစ္မွပင္ နိဂံုးကမ္ပတ္ အဆံုးသတ္ခဲ႔ ရေလေတာ႔သည္။

ဤရာဇဝင္ ေနာက္ေၾကာင္းကေလးကို ဆရာေတာ္က ကၽြန္ေတာ္တို႔အားမိန္႔ၾကား ျပေလသည္။ ဤရာဇဝင္ ကေလးကိုၾကားရ ေတာ႔မွပင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔လည္း အံ႔ၾသၾကရျခင္းႏွင္႔ အတူ လူေသလူျဖစ္ က်မ္းစာအုပ္ျဖစ္ေပၚ လာရျခင္း၏ အေၾကာင္းရင္းကို သိၾကရေတာ႔ သည္။

ဗိုလ္ခ်ဳပ္၏ မ်ိဳးခ်စ္စိတ္

တဖန္ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းက ဆရာေတာ္အား လူေသ-လူျဖစ္ က်မ္းစာကို ေရးသားရန္ ေလွ်ာက္ထား ခဲ႔သည္မွာလည္း အေၾကာင္းရင္းမ်ား ရွိျပန္ေပ ေသးသည္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္သည္ ႏိုင္ငံကို ျပင္းျပစြာ ခ်စ္သည္။မ်ိဳးခ်စ္ စိတ္ျပင္းျပသည္။ ထို႔ေၾကာင္႔ ဒုကၡအမ်ိဳးမ်ိဳး ၊ ဆင္းရဲအမ်ိဳးမ်ိဳး ခံကာ၊ တိုက္ပဲြမ်ားကို ဦးေဆာင္ဆင္ႏဲႊခဲ႔ေလသည္။ ႏိုင္ငံလြတ္လပ္ေရး အတြက္အမ်ိဳးမ်ိဳး ႀကိဳးပမ္းအားထုတ္ခဲ႔ေလသည္။

အထူးသျဖင္႔ ေနာင္ လြတ္လပ္ေရးရယူၿပီးေသာ အခါ၌ ျမန္မာနိုင္ငံအား သူတို႔ ၾသဇာေအာက္တြင္ ထားလို ၾကေသာ တိုင္းတပါးသား နယ္ခ်ဲ႕ လက္သစ္မ်ားကို အမ်ိဳးမ်ိဳးရန္စက်ဴးေက်ာ္၍ ဒုကၡေပးလာၾကမည္႔အေရးကို ဗိုလ္ခ်ဳပ္က ႀကိဳတင္တြက္ခ်က္ ထားခဲ႔သည္။ ထို႔ေၾကာင္႔ ျမန္မာ တႏိုင္ငံလံုးမိမိတို႔၏ အခ်ဳပ္အခ်ာအာဏာႏွင္႔ လြတ္လပ္ေရးကို တည္ တန္႔ခိုင္ၿမဲေအာင္ ထိန္းသိမ္း ကာကြယ္ေစာင္႔ေရွာက္နိုင္ၾကရန္ ရဲေသြး ရဲမာန္မ်ား လိုအပ္သည္။ သို႔အတြက္ တမ်ိဳးသားလံုး ရဲရဲေတာက္ အာဇာနည္ေတြ ျဖစ္လာေအာင္အေတြး အေခၚသစ္ အယူအဆသစ္ယံုၾကည္ခ်က္အသစ္မ်ားျဖင္႔ ဇာတ္သြင္း ေပးရမည္ဟု ဗိုလ္ခ်ဳပ္ကသိျမင္ နားလည္သည္။ ဤသည္တို႔ကား တဖက္မွ အေၾကာင္းရင္းမ်ားေပတည္း။

ႀကီးမားေသာ ရည္မွန္းခ်က္

သို႔ေသာ္ ကၽြန္ေတာ္တို႔သည္ ဤမွ်အထိ ႏိုင္ငံႏွင္႔လူမ်ိဳးအတြက္ ႀကီးမားေသာ ရည္မွန္းခ်က္ အစီအစဥ္ျဖင္႔ ေရးခဲ႔သည္ဟု မထင္မိ၊ တကယ္႔အမ်ိဳးသား ေခါင္းေဆာင္ႀကီးတေယာက္၏ ေတာင္းဆိုမႈေၾကာင္႔ ျဖစ္ေပၚလာရသည္ ဟူ၍လည္း မရိပ္စားမိ။
ယခုေတာ႔ ဆရာေတာ္ကိုယ္တိုင္က အေၾကာင္းရင္း ဇစ္ျမစ္ကို ဖြင္႔ဟမိန္႔ၾကားလိုက္ေလသျဖင္႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔၏ အထင္မ်ားလြဲခဲ႔ ရေလၿပီ။ လူေသ-လူျဖစ္က်မ္း စာကားအေၾကာင္းမဲ႔ ေပၚထြက္လာခဲ႔သည္မဟုတ္ ဆရာေတာ္ သွ်င္ဥကၠ႒၏ စိတ္အလိုဆႏၵ တခုတည္းျဖင္႔ ေရးသားခဲ႔သည္မဟုတ္၊ ကၽြန္ေတာ္တို႔၏ လြတ္လပ္ေရး ဗိသုကာႀကီး လည္းျဖစ္၊ အမ်ိဳးသား ေခါင္းေဆာင္ ႀကီးလည္းျဖစ္ေလေသာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းကိုယ္တိုင္က ႏိုင္ငံ၏ေနာင္ေရးအတြက္ တမ်ိဳးသားလံုး၏ သူရသတိၱမ်ား ထာဝစဥ္ေျပာင္ေျမာက္လာေရးအတြက္ ေလွ်ာက္ထားေတာင္းဆိုခဲ႔ေသာေၾကာင္႔သာ ထြက္ေပၚလာရျခင္း ေပတကား ။ ေရးသားထုတ္လုပ္လိုက္ရျခင္းေပတကား။ ။


by အိုးေဝဂ်ာနယ္ အမွတ္ ( ၆၃ ) ၊ ၁၅ . ၇ . ၁၉၇၁ ။ စာမ်က္ႏွာ ( ၁၄ - ၁၅ ).

ေရးသူ ဦးမင္းေအာင္


Facebook မွ Comments မ်ား .....


  • Htay Oung ကၽြန္ေတာ္ အရွင္ဥကၠ႒ဆရာေတာ္ ရဲ႔ တူအရင္း စာေရးဆရာၾကီး ေတာင္တြင္း(ဦး)ကိုကိုေလးနဲ႔ တစ္ပတ္ေလာက္ၾကာေအာင္ သိခ်င္သမွ် ေမးခြင့္ရခဲ့ပါတယ္။ လူေသ လူျဖစ္နဲ႔ ပတ္သက္ျပီး ေမးရာမွာ ဆရာၾကီးက အဲဒီအေၾကာင္းအရာကို ဆရာေတာ္ကိုယ္တိုင္မွတစ္ပါး မည္သူမွ ထပ္ဆင့္ေဟာၾကား(မရွင္းလင္း)ဖို႔ တားျမစ္တယ္လို႔သိခဲ့ရပါတယ္။ ဘာ့ေၾကာင့္ဆိုတာ ယေန႔ထိ စဥ္းမရပါ၊ ကၽြန္ေတာ္လဲ ဆရာေတာ္ရဲ႔ သမၼာဒိ႒ိသုေတသနအသင္း၀င္ မျဖစ္ခဲ့ပါ။
    2 hours ago ·
  • Ashin Agga ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ Sa Maung ေရ ... အဲဒီလုိ အေၾကာင္းတရားကို မစူးစမ္းဘဲ အာဏာနဲ႔ ေသာ္၄င္း အဖြဲ႔အစည္းအင္အားႏွင့္ေသာ္၄င္း ႏႈတ္ပိတ္ခံေနရတာေတြ ျမန္ျမန္ေပ်ာက္ပါေစ ...လို႔ ဆုေတာင္းေပးလိုက္ပါတယ္ .Share လဲ လုပ္သြားပါတယ္ .. တကယ့္ကို မွတ္သားစရာ စာပါဘဲ ..
  • Bhikkhu Lawkanartha
    ရိုဟင္ဂ်ာကုလားေတြက ဗႏၶဳလနဲ႔အမ်ဳိးေတာ္ျပတယ္...

    ဦးဥကၠ႒နဲ႔ တပည့္မ်ားကေတာ့ လူေသလူျဖစ္၀ါဒကို
    ဗိုလ္ခ်ဳပ္ ေရးခိုင္းတာပါဆိုၿပီး လုပ္ျပန္ၿပီ...
    အဓမၼ၀ါဒီေတြ ေသသာေသသြားၾကရတယ္
    ၀မ္းက်ကေတာ့ မရပ္ႏိုင္ေသးဘူး...

    ဗိုလ္ခ်ဳပ္ ေရးခိုင္းသည္ျဖစ္ေစ မေရးခိုင္းသည္ျဖစ္ေစ
    ဆ႒မူနဲ႔လြဲရင္ေတာ့ လက္ရွိအေနနဲ႔ အဓမၼဝါဒေခၚမွာပဲ...
    တင္ေနသူမ်ားကေတာ့ မသာေသေဖၚျငႇိေနၾကတယ္ ေျပာရမယ္...

    ၀ါဒမွားတစ္ခုေပၚလာၿပီဆို ေၾကာက္စရာအေတာ္ေကာင္း...
    ေဖၚတဲ့သူသာေသသြားတယ္ သူ႔ဝါဒမွားကေတာ့ ေပ်ာက္ႏိုင္ခဲလွတယ္...
    လူေသလူျဖစ္ မ်ဳိးဆက္သစ္ေလးေတြ ဘယ္ေလာက္ေပၚလာဦးမယ္မသိဘူး...
    အမွန္ျမင္ႏိုင္ၾကပါေစ...
    (ရမွာေတာ့မဟုတ္ပါဘူး...စြဲေနၿပီေလ...)
  • Nanda Lynn This is really interesting. Any evidence of Bogyoke's encounter with the Sayardaw would enforce the contents of this article. I would appreciate if any such information is available.
  • Stephin Lee
    ဆရာေတာ္ သွ်င္ဥကၠ႒ ဟာ ေခတ္မီၿပီး သူမတူေအာင္ ေတာ္တဲ့ ဆရာေတာ္တပါး ျဖစ္ေၾကာင္း သိခဲ့ရဖူးတယ္။ ဦးႏု က်င္းပခဲ့တဲ့ ဆဌမသံဃာယနာ တင္ပြဲမွာ အေရးပါတဲ့ ေနရာမွာ ပါဝင္ခဲ့တယ္။ သူတရားကို နာဖို႔ ဖိနပ္ခၽြတ္စရာ မလို၊ ထိုင္ခံုမွာထိုင္ၿပီး သက္ေတာင့္သက္သာ နာခြင့္ေပးတဲ့ ဆရာေတာ္ပါတဲ့။ ေနာက္ တပ္မေတာ္ အတြက္ အေရးႀကီးတဲ့ စစ္အဂၤါစဥ္က်မ္းကို သူဘာသာျပန္ခဲ့တာ ျဖစ္တယ္။ ဘာသာစကား ၄၊ ၅ မ်ဳိးကို ထံုးလိုေမႊေရလိုေႏွာက္သလို ကၽြမ္းက်င္တယ္။ ဒီလို ဆရာေတာ္မ်ဳိးဟာ တိုင္းျပည္အတြက္ အက်ဳိးရွိတဲ့ လုပ္ငန္းရပ္ေတြမွာ မ်ားစြာ ပါဝင္ လုပ္ကိုင္ခဲ့တယ္။ သူ႕ေက်းဇူးတရားေတြ တိုင္းျပည္အေပၚ မ်ားစြာ ရွိခဲ့တဲ့ ဆရာေတာ္ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ သူ႕သမုိင္းကို ေဖ်ာက္ပစ္ခဲ့တယ္လို႔ သိမွီတဲ့ သူေတြ ေျပာတယ္။
  • Sai Zaw never heard before this story .
    who can proof that is totally true .
    pls let me share also thx.................

 

0 comments:

Bookmark This Page Facebook Twitter Google Plus RSS